• Kurs
  • Startgaranti
  • Sertifisering
  • Om oss
    • Betalingsbetingelser
    • Privacy Policy
  • Kontakt oss
  • Handlekurv
    • Min konto
  • Kurs
  • Startgaranti
  • Sertifisering
  • Om oss
    • Betalingsbetingelser
    • Privacy Policy
  • Kontakt oss
  • Handlekurv
    • Min konto

Kurs

Hjem Kurs ITIL Sertifisering (ILFN4 – ITIL® 4 Foundation – Including Exam

    ITIL Sertifisering (ILFN4 – ITIL® 4 Foundation – Including Exam

    NOK 17.900

    ITIL Sertifisering med eksamen

    Kurset ITIL Sertifisering gir IT-ledere, praktikere, støttepersonell og ansatte som jobber med organisasjonens digitale og informasjonssystemer en praktisk forståelse av de viktigste konseptene, det felles språket, prinsippene og praksisene som muliggjør vellykket styring av moderne IT-tjenester. Kurset forbereder også deltakerne til ITIL® Foundation-sertifiseringseksamen. Opplæringen er basert på ITIL® 4 beste praksis for tjenesteverdissystem, som er beskrevet i de nyeste retningslinjene fra 2019.

    ITIL® er et registrert varemerke tilhørende PeopleCert Group og brukes under lisens fra PeopleCert. Alle rettigheter forbeholdt.

    ITIL-Sertifisering 4

    Nullstill
    -
    +
    • Share:
    • Beskrivelse
    • Tilleggsinformasjon

    KURSFORMÅL ITIL Sertifisering for IT-tjenestestyring
    Etter å ha fullført dette kurset i ITIL Sertifisering for IT-tjenestestyring, vil du ha:

    • En grunnleggende forståelse av nøkkelkonsepter innen IT-tjenestestyring.
    • Innsikt i hvordan ITIL®-retningslinjer kan hjelpe organisasjoner med å forbedre og tilpasse tjenestestyring.
    • Kunnskap om de fire dimensjonene innen tjenestestyring.
    • Forståelse av formål og komponenter i ITIL® tjenesteverdisystem.
    • Kunnskap om aktivitetene i verdikjeden for tjenester og hvordan de henger sammen.
    • Kjennskap til formålet med sentrale ITIL®-praksiser.
    • Forberedelse til ITIL Foundation-sertifiseringseksamen, inkludert oppgaver og eksempler som utføres både i klassen og som hjemmeoppgaver.

    MÅLGRUPPE for ITIL Sertifisering for IT-tjenestestyring
    Dette kurset er designet for IT-profesjonelle på alle nivåer og for personer som deltar i design, utvikling, levering og forvaltning av digitale produkter og tjenester. Det er også ideelt for de som ønsker å oppnå en formell ITIL Sertifisering for profesjonell utvikling for å styrke sin kompetanse og karriere innen IT-tjenestestyring.

    ITIL-Sertifisering

    ————————————————————————————————————————————————–

    FORUTSETNINGER
    Det er ingen krav til forkunnskaper for dette kurset.

    KURSINNHOLD i ITIL Sertifisering for IT-tjenestestyring

    • Definisjoner innen IT-tjenestestyring: tjeneste, nytteverdi, garanti, kunde, bruker, tjenestestyring og sponsor.
    • Grunnleggende konsepter for verdiskaping.
    • Viktige konsepter innen tjenesteforhold: tjenestetilbud, tjenesteleveranse, tjenestekonsumering og styring av tjenesteforhold.
    • De 7 ITIL®-retningslinjene: fokus på verdi, start der du er, fremdrift med tilbakemelding, samarbeid og synlighet, helhetlig tilnærming, enkelhet og praktisk anvendelse, optimalisering og automatisering.
    • De fire dimensjonene innen tjenestestyring: organisasjoner og mennesker, informasjon og teknologi, partnere og leverandører, verdistrømmer og prosesser.
    • ITIL® tjenesteverdisystem.
    • Tjenesteverdikjeden: dens inputs, outputs og rolle i støtte av verdistrømmer.
    • Elementer i tjenesteverdikjeden: planlegging, forbedring, engasjement, design og overgang, anskaffelse/bygging, levering og støtte.
    • Hvordan ITIL®-praksiser støtter verdikjeden, inkludert: kontinuerlig forbedring, endringskontroll, hendelseshåndtering, problemhåndtering, tjenesteforespørselshåndtering, brukerstøtte og tjenestenivåstyring.
    • Formålet med ITIL®-praksiser som: informasjonssikkerhet, relasjonsstyring, leverandørstyring, tilgjengelighetsstyring, kapasitetsstyring, tjenestekonfigurasjon, IT-eiendelsstyring, forretningsanalyse, tjenestekontinuitet, distribusjonsstyring, overvåkning og hendelseshåndtering, samt versjonshåndtering.

    ITIL-Sertifisering

     

    VIDEREFØRENDE KURS
    For videreutvikling anbefales følgende kurs etter fullført ITIL Sertifisering for profesjonell utvikling:

    • Skape, levere og støtte (Create, Deliver and Support)
    • Interessenthåndtering (Drive Stakeholder Value)
    • IT med høy hastighet (High Velocity IT)
    • Styre, planlegge og forbedre (Direct, Plan and Improve)
    • Digital og IT-strategi (Digital and IT Strategy)

    Dette kurset gir en komplett forberedelse for ITIL Sertifisering for IT-tjenestestyring og sikrer at du oppnår den nødvendige kunnskapen og ferdighetene for å lykkes innen IT-tjenestestyring. Gjennom en praktisk tilnærming til ITIL®-prinsipper hjelper kurset deg med å bygge en sterk karriere i en moderne, digital verden.

    ITIL-Sertifisering

    Tilleggsinformasjon

    Varighet

    3 dag(er)

    Språk

    Engelsk/Norsk kursmateriell, Engelsk/Norsk kursholder

    Sted

    Virtuelt (90% av våre kurs blir tatt opp)/Vi setter opp kurs over hele landet

    Generic selectors
    Exact matches only
    Search in title
    Search in content
    Post Type Selectors
    Opplæring og sertifisering

    SG Partner AS er en ledende leverandør av et bredt spekter av opplæring og sertifisering innen Microssoft, Cisco, Prince2, Citrix, Veeam og mange flere

    • Kurs
    • Startgaranti
    • Sertifisering
    • Om oss
      • Betalingsbetingelser
      • Privacy Policy
    • Kontakt oss
    • Handlekurv
      • Min konto
    • Kurs
    • Startgaranti
    • Sertifisering
    • Om oss
      • Betalingsbetingelser
      • Privacy Policy
    • Kontakt oss
    • Handlekurv
      • Min konto
    • Epost: kurs@sgpartner.no
    • Tlf.: +47 918 34 713
    • © 2025 All rights Reserved.
    • SG Partner AS , Org. nr. 923475532