Monitor, Support & FulfilPlan, Implement & ControlCollaborate, Assure & Improve
ServicedeskChange EnablementContinual Improvement
Incident ManagementRelease ManagementService Level Management
Problem ManagementService Configuration ManagementRelationship Management
Service Request ManagementDeploy ManagementInformation Security Management
Monitoring & Event ManagementIT Asset ManagementSupplier Management

Bruk din ITIL-kunnskap i ditt daglige arbeid.

Definert som «et sett med organisatoriske ressurser for å utføre arbeid eller oppnå et mål», finnes det totalt 34 ITIL-ledelsespraksiser, som representerer noen av de mest praktiske ressursene i ITIL-rammeverket.

Mens ITIL 4 Foundation introduserer ledelsespraksisene som konsepter, skjer den praktiske læringen og trinnene for å anvende konseptene i praksismodulene. Validering av disse ferdighetene skjer med sertifisering. Hvert enkelt kurs for praksis er ment for fagfolk som ønsker å bevise og validere sine ferdigheter innen spesifikke praksisområder, men sertifisering som Practice Manager krever et bredere ferdighetssett innen minimum 5 praksiser som faller innen tre ledelsespraksisdomaner.

Hvis du er en IT-profesjonell som ønsker å oppnå Practice Manager-sertifisering, søker du å etablere godt samarbeid på tvers av praksis og effektive tjenesteverdistrømmer i organisasjonen. For å gjøre dette må du fullføre 5 individuelle praksiser, eller du må fullføre en av de 3-dagers domenebaserte pakkene:

Du vil bli tildelt ITIL 4 Practice Manager-betegnelsen når du har fullført ITIL Specialist: Create, Deliver and Support-modulen, samt én av de nevnte pakkene for Practice Manager-sertifiseringene.

ITIL 4 Practice Manager-sertifiseringen må fornyes hvert tredje år. Vennligst besøk ITIL-sertifiseringssidene for mer informasjon om fornyelse.

ITIL®️ er et registrert varemerke tilhørende PeopleCert-gruppen. Brukt under lisens fra PeopleCert. Alle rettigheter forbeholdt.